Szkolenia dla liderów

Odzyskaj motywację do ćwiczeń

Źródło: pixabay.com

Na początku zazwyczaj planujemy. Czytając wiele artykułów doskonale wiemy, że aktywność fizyczna powinna pojawić się co najmniej 3-4 razy w ciągu tygodnia. To dość sporo czasu. U każdego zatem następuje taki czas, kiedy zaczynamy szukać wymówek, by nie iść na trening. To znak, że brakuje nam motywacji. Jak ją odzyskać? Nikt z nas nie lubi monotonności. To właśnie często sprawia, że zaprzestajemy ćwiczyć. W tym przypadku możemy zastosować kilka trików. Po pierwsze zmieńmy otoczenie. Jeśli dotychczas biegaliśmy w siłowni na bieżni to dziś idźmy pobiegać po naszej okolicy. Sport na świeżym powietrzu to kolejna zaleta. Oprócz tego warto zmieniać co jakiś czas wykonywane ćwiczenia. Powiedzmy sobie szczerze – nikt nie lubi robić tego samego przez kilka tygodni z rzędu. Dlatego starajmy się urozmaicać nasz plan treningowy. Zmieniajmy co jakiś czas same ćwiczenia, a także ich tempo i częstotliwość. Nie martw się swoim zniechęceniem do aktywności fizycznej. Nie jest w tym nic dziwnego. W końcu przez tyle czasu mając bierny tryb życia decydujemy się na wielkie zmiany. Minie nieco czasu zanim będziemy mieć motywację do ćwiczeń. Jednocześnie zauważymy różnicę po kilku dniach – nasze serce nie będzie już tak biło jak kiedy, gdy musieliśmy przebiec kilka kilometrów. Takie sytuacje sprawiają, że nie możemy doczekać się kolejnego treningu. Jeśli nie masz czasu zupełnie na ćwiczenia zacznij robić to w domu. Nie musisz koniecznie wykupywać karnetu na siłownie czy do fitness klubu. Równie dobrze możesz rozłożyć matę do ćwiczeń, włączyć swoją ulubioną muzykę i po prostu zacząć ćwiczyć. Motywację możemy także odzyskać zaczynając prowadzić dzienniczek. Coraz częściej trenerzy czy psychologie proponują nam tego typu rozwiązanie. Głównie zapisujemy tutaj to co jemy i ile ćwiczymy w ciągu dnia. Możemy także się mierzyć i ważyć. Patrząc na postępy możemy chcieć więcej i to może stać się naszym motorem napędowym do dalszej pracy. Jak widać rozwiązań jest kilka. Wszystko zależy jednak od nas i naszego nastawiania.

Dodaj komentarz

ok