wtorek, 19 marzec 2024 20:14

Kontrowersyjny trend na wybiegach

Kontrowersyjny trend na wybiegach Kontrowersyjny trend na wybiegach fot: pixabay

Sezon mody Jesień-Zima 2023 zakończył się, pozostawiając po sobie znaczącą obserwację: na wybiegach w Nowym Jorku, Londynie, Mediolanie i Paryżu zauważalnie brakowało modelek plus size. Ta sytuacja wydaje się być krokiem wstecz w kontekście postępów, jakie branża mody poczyniła w ostatnich latach w kierunku większej różnorodności i akceptacji różnych typów sylwetek.

Światło reflektorów na medycynę odchudzającą

Równocześnie na rynku amerykańskim dostępnych jest pięć iniekcyjnych leków hamujących apetyt, co wywołuje liczne dyskusje. To interesujące zbiegnięcie okoliczności, gdy uwzględnimy, że dwa z tych leków zdobyły zatwierdzenie w Wielkiej Brytanii, stanowiąc największe uderzenie w sektorze medykamentów odchudzających od dekady. W ostatnim czasie, Hollywood zaczęło otwarcie mówić o takich preparatach jak Wegovy i Ozempic jako o sekretnym składniku odchudzania gwiazd.

Znaczący regres w branży

W poprzednich sezonach widzieliśmy przełomowe momenty, takie jak pojawienie się modelek plus size na wybiegu Fendi w 2020 roku, czy rozszerzenie oferty marki Erdem do rozmiaru UK 22 w 2021 roku. Valentino również zrobiło furorę w 2022 roku, prezentując różnorodność sylwetek na swoim pokazie haute couture. Niestety, obecny sezon okazał się być wyjątkiem od tej pozytywnej tendencji, z widocznym brakiem modelek plus size na wielu pokazach.

Mimo iż niektóre marki, głównie te mniejsze, nadal promują różnorodność rozmiarową, duża część przemysłu mody wydaje się ignorować tę kwestię. W kontekście rosnącej popularności leków na odchudzanie, branża stoi przed wyzwaniem znalezienia równowagi między promowaniem zdrowego wizerunku ciała a dostosowaniem się do zmieniających się standardów piękna.

Przyszłość mody w świetle różnorodności rozmiarowej

Aby przeciwdziałać obecnemu regresowi, branża mody musi podjąć zdecydowane kroki w kierunku promowania większej różnorodności i inkluzji na wybiegach i poza nimi. Zwiększona reprezentacja różnych typów sylwetek w kampaniach modowych, na okładkach magazynów i w sesjach zdjęciowych może stanowić klucz do budowania bardziej pozytywnego i realistycznego obrazu piękna. Ważne jest, by projektanci, marki i cała branża modowa zdali sobie sprawę z odpowiedzialności, jaką ponoszą, promując różnorodność rozmiarową, która odzwierciedla rzeczywistość społeczną.