Rola móżdżku w procesie uczenia się strachu
Najnowsze badania przeprowadzone przez zespół z Uniwersytetu Ruhr w Bochum oraz Uniwersytetu Duisburg-Essen rzucają nowe światło na funkcjonowanie móżdżku, organu, który do tej pory kojarzony był głównie z regulacją ruchów ciała. Profesorowie Melanie Mark i Dagmar Timmann dostarczyli eksperymentalnych dowodów na to, że móżdżek odgrywa kluczową rolę również w procesach emocjonalnych, takich jak uczenie się i gaszenie reakcji strachu warunkowanego. Wyniki ich badań opublikowane zostały w czasopiśmie eNeuro.
Podwójna terapia przeciwko śmiertelnemu nowotworowi mózgu
Glejak to często śmiertelna forma raka mózgu, z której tylko 5% pacjentów przeżywa dłużej niż pięć lat. Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Lee Kong Chian School of Medicine (LKCMedicine) oraz National Neuroscience Institute (NNI) mogą otworzyć nowe perspektywy dla pacjentów z glejakiem. Ich prace mogą być przełomowe w leczeniu tej śmiertelnej choroby i zapobieganiu jej nawrotom.