czwartek, 14 maj 2020 14:14

Na czym polega regeneracja turbosprężarki?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
Regenaracja turbosprężarki Regenaracja turbosprężarki

Temat turbosprężarki jest dla wielu kierowców prawdziwym koszmarem sennym. Według popularnego mitu, koszt naprawy turbosprężarki potrafi przewyższyć wartość samochodu. Prawda jest taka, że dzieje się tak tylko wtedy, gdy bardzo mocno zaniedbamy turbo w naszym samochodzie.

Standardowa regeneracja turbosprężarki nie jest wcale aż tak droga i pozwala na przywrócenie niemalże stanu fabrycznego wirnika.
To fakt, że zaniedbanie objawów kłopotów z turbosprężarką może prowadzić do wysokich kosztów, głównie dlatego, że kawałek łopatki z uszkodzonej turbiny może trafić do komory spalania. Wtedy poniesiemy koszty zarówno nowej turbosprężarki, jak i remontu silnika, dlatego lepiej zapobiegać niż płacić.


Regeneracja dotychczasowej turbosprężarki


Proces regeneracji turbosprężarki rozpoczyna się od diagnostyki turbiny. Maszyna wirnikowa zostaje rozebrana na części, dzięki czemu mechanik może zobaczyć które z części uległy uszkodzeniu. Podczas takiego sprawdzania mechanik może także określić, jakimi czynnikami została wywołana awaria turbosprężarki. Do najczęstszych przyczyn awarii turbo zalicza się uszkodzenia mechaniczne, zaniedbała eksploatacja, czy też naturalny proces zużycia się turbiny. Kolejnym punktem jest wyczyszczenie wszystkich części maszyny wirnikowej wodą pod ciśnieniem, w której znajdują się liczne chemikalia pozwalające na dokładne usunięcie wszystkich złogów. Jest to dość czasochłonny proces, po którym następuje proces ponownego złożenia turbosprężarki z nowymi elementami, które zastąpią te zepsute.


Co daje regeneracja turbosprężarki?


Regeneracja, to świetny sposób na uporanie się z problemem zepsutej turbosprężarki. Pozwala on na niemalże przywrócenie jakości fabrycznej turbosprężarki, przy znacznie mniejszych kosztach, niż kupno nowej. Dodatkowym atutem jest aspekt ekologiczny, ponieważ nie wyrzucamy kolejnej części na złomowisko.
Zregenerowana turbina wystarcza nawet na 180-200 tysięcy kilometrów przebiegu, dlatego jest to tak opłacalne rozwiązanie.

Więcej w tej kategorii: Wady wymowy u dzieci »