wtorek, 09 lipiec 2024 15:10

Coraz więcej Polaków sięga po żywność ekologiczną

żywność ekologiczna żywność ekologiczna fot: pixabay

Według najnowszych badań już 80 proc. konsumentów deklaruje takie zakupy. Rynek dynamicznie rośnie i obecnie jego wartość wynosi około 2 miliardy złotych. Mimo to wielu konsumentów ma trudności z rozpoznaniem produktów ekologicznych na półkach sklepowych.

Symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt spełnia unijne wymogi rolnictwa ekologicznego, rozpoznaje jedynie co czwarty klient.Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, Krystyna Radkowska, przewiduje, że polski rynek będzie się rozwijał w szybkim tempie i zbliży się do standardów zachodnich. Zainteresowanie ekologicznym stylem życia w Polsce rośnie – 35 proc. konsumentów zwraca uwagę na ekologiczne aspekty produktów, a 83 proc. z nich pozostaje wiernych swoim wyborom, kupując tyle samo lub więcej produktów bio niż przed rokiem.

Ekożywność lubią zwłaszcza kobiety

Badania NIQ pokazują, że głównie kobiety w wieku 30–39 lat, o wyższych dochodach, przyczyniają się do wzrostu popularności żywności ekologicznej. Posiadanie rodziny również wpływa na wybór produktów bio, zwłaszcza jeśli chodzi o żywność dla dzieci oraz roślinne alternatywy nabiału.

Rynek produktów bio w kanałach handlowych takich jak supermarkety, dyskonty i sklepy spożywcze osiągnął wartość 1 miliarda złotych. Drugą połowę wartości rynku tworzą sklepy specjalistyczne, e-commerce, targowiska i sprzedaż bezpośrednia od rolników. Szczególnie sklepy specjalistyczne i internetowe napędzają wzrost sprzedaży.